Blog żeglarski PuntoVita - Poradnik dla każdego żeglarza

Witamy na blogu Szkoły Żeglarstwa PuntoVita!

Blog został stworzony, aby przybliżyć Wam specyfikę żeglarstwa, jachtingu we wszystkich odmianach oraz zachęcić do jego uprawiania. Na łamach bloga żeglarskiego przeczytacie porady i artykuły jak rozpocząć swoją przygodę z żaglami? Posiądziesz niezbędą wiedzę, aby zdobyć uprawnienia do prowadzenia jachtu, spełnić swoje marzenia związane z rejsami w dalekie strony, czy startem w regatach. Zapoznacie się także z kulturą żeglarską.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia naszych porad, artykułów żeglarskich i czytania bloga.

5 zaskakujących faktów o Wyspach Zielonego Przylądka

Do rejsu po Wyspach Zielonego Przylądka przygotowywaliśmy się przez dwa lata. Pomysł na ten wyjazd zrodził się w naszych głowach podczas rejsu po Wyspach Kanaryjskich w 2018 r., od tej pory nie mogliśmy myśleć o niczym innym jak tylko o skalistych zboczach Cabo Verde, wszędobylskich żółwiach i o popijaniu drinków w cieniu palm…

Jednak mimo że nasze przygotowania trwały wiele miesięcy i zdążyliśmy w tym czasie przeczytać niemal wszystko, co można znaleźć o Zielonym Przylądku w internecie, to okazało się, że stara zasada mówiąca: „przeczytać to jedno – doświadczyć to już zupełnie co innego” jest w naszym przypadku całkowicie trafna.

Dlatego choć czuliśmy się dobrze przygotowani, a cała wyprawa była dopięta na ostatni guzik, i tak napotkaliśmy na wyspach kilka elementów, które nas zaskoczyły. Dlatego dzisiaj przedstawiamy pięć faktów o Wyspach Zielonego Przylądka, o których trudno dowiedzieć się nie pojechawszy tam samemu… Łapcie kilka subiektywnych wrażeń z naszej ekspedycji!

Relacja z rejsu po Wyspach Zielonego Przylądka 2020

Do rejsu po Zielonym Przylądku przygotowywaliśmy się przez dwa lata. Odkąd pojechaliśmy na Kanary w 2018 r., gdzie zrodził się pomysł zwiedzenia wszystkich wysp wschodniego Atlantyku, nie mogliśmy przestać snuć marzeń o Cabo Verde. Wyobrażaliśmy sobie to ciepłe powietrze, cień palm, żółwie morskie spotykane na każdym kroku… Nareszcie, po wielu miesiącach gruntownych przygotowań – wyruszyliśmy! Ciężko jest zawrzeć dwa tygodnie egzotycznych doznań w jednym wpisie, więc z pewnością jest to zaledwie pierwszy artykuł z serii opisującej wrażenia z naszego rejsu po niesamowitych Wyspach Zielonego Przylądka. Tak więc dzisiaj zapraszamy na relację z naszego niezwykłego wyjazdu na Cabo Verde!

rejs - atrakcje wyspy kanaryjskie

Wyspy Kanaryjskie – atrakcje nie tylko podczas rejsu

Wyspy Kanaryjskie – niczym wrota Atlantyku – to jeden z najciekawszych akwenów do rozpoczęcia przygody z żeglarstwem morskim: nowoczesne jachty, duże porty i doskonała pogoda to atuty, które co roku przyciągają na ten archipelag licznych żeglarzy. Oprócz świetnych warunków na morzu, Wyspy Kanaryjskie kuszą licznymi atrakcjami na lądzie: od unikatowych zabytków architektury, przez podwodne szlaki, po górskie (i wulkaniczne!) wędrówki.

Ekspedycja Nidzkie 2020 - rejs na nieznanych wodach - RELACJA

Ekspedycja Nidzkie 2020 – rejs na nieznanych wodach – RELACJA

Daleko na południu Mazur rozciąga się ponad 20-kilometrowy dziki akwen, do którego docierają tylko nieliczni żeglarze. Tegoroczna Ekspedycja Nidzkie zbadała najdziksze z mazurskich jezior, leżące na południowym krańcu szlaku. Jezioro Nidzkie – pełne zatok, wysp i tajemniczych zakamarków nieznanych większości żeglarzy – uważane jest za akwen dla prawdziwych koneserów. Na tę niezwykłą wyprawę zdecydowaliśmy się wyruszyć niezwykłymi jachtami: tradycyjnymi, dziś już nieco archaicznymi, Tangami 780! To była prawdziwa żeglarska podróż w czasie!