Ekspedycja Jezioro Nidzkie 2024 – rejs na dzikie południe Mazur

Żeglarska wyprawa na Jezioro Nidzkie – czerwcówka (Boże Ciało)

Termin: 25.05 – 01.06.2024 – 8 dni, 990 zł/os.

Za nami już liczne mazurskie ekspedycje – m.in. „Na Krańcu Świata”, „Wrota Mazur„, „Ekspedycja Śniardwy” i „Ekspedycja Gołdapiwo„. Czy został jeszcze jakiś zakątek szlaku, w jaki nie dotarliśmy? Tak! Daleko na południu Mazur rozciąga się ponad 20-kilometrowy dziki akwen, do którego docierają tylko nieliczni. Tym razem chcemy zabrać Was w zupełnie nieznane rejony i ukazać Wam dawnego ducha tajemniczej Krainy Wielkich Jezior – Jezioro Nidzkie.

Oprócz niezwykłego akwenu zdecydowaliśmy się także na niezwykłe jachty. Na tę wyprawę planujemy wyruszyć tradycyjnymi, dziś już nieco archaicznymi, Tangami 780! Szykujcie się na żeglarską podróż w czasie!

Oferta na sezon żeglarski 2024 już w pełni gotowa. Zapisz się już dziś gwarantując sobie NAJLEPSZĄ cenę! Odbierz 10% zniżki First Minute przy rezerwacji do 03.12.2023!

W skrócie…

  • Czerwcówka – Boże Ciało na jachcie na Mazurach 2024.
  • Startujemy z miejscowości Ruciane-Nida i płyniemy wyłącznie na Jezioro Nidzkie.
  • Strefa ciszy, maleńkie przystanie i dużo postojów na dziko.
  • Rejs turystyczny bez szkolenia na patent żeglarski.
  • Małe jachty: Tango 780, Tango 730 lub  (lub podobnej klasy i standardu) maksymalnie 4 osoby załogi + sternik.
  • Planowana liczba jachtów: 4-5 załóg w różnych grupach wiekowych – od „studenckiej” do 50+.
  • Wyżywanie nie jest uwzględnione (zrzutka na kasę pokładową ok. 200 zł osoba).
  • Opcje dodatkowe:  Materiały Szkoleniowe, Książeczka Żeglarska, zajęcia doszkalające.
  • Nie jest to rejs szkoleniowy od podstaw (rejs szkoleniowy w tym terminie znajdziesz tutaj).

Jezioro Nidzkie

Jezioro Nidzkie – jedno z najbardziej odległych od naszej bazy w Wilkasach – wzbudza ciekawość z wielu powodów. Jest to jedno z najdzikszych dużych mazurskich jezior, leżące na południowym krańcu szlaku. Pełne zatok, wysp i tajemniczych zakamarków nieznanych większości żeglarzy, uważane jest za akwen dla prawdziwych koneserów.

Na tym wymagającym żeglarskiej wprawy jeziorze nie zobaczymy boi wyznaczających szlak żeglugowy, nie spotkamy motorówek, ani zbyt wielu jachtów – prawie całe jezioro stanowi rezerwat przyrody objęty strefą ciszy i zakazem używania silników spalinowych. Niektórzy żeglarze mówią, że kto nie widział Nidzkiego, jeszcze nie widział Mazur.

Ta wyprawa nie będzie należała do najdłuższych Ekspedycji, ponieważ tym razem nie wyruszamy z Wilkas, lecz zaczniemy rejs w Rucianym-Nida! Podczas tej podróży nie planujemy przeprawiać się przez śluzę Guziankę – całe 8 dni poświecimy na eksplorację Jeziora Nidzkiego. Jakie zakątki tam odkryjemy? Nie wiadomo. Pewne jest jednak, że jezioro jest wystarczająco duże i trudne, aby było gdzie żeglować przez cały tydzień.

ekspedycja jezioro nidzkie

Więcej o tym ciekawy akwenie piszemy w artykule Jezioro Nidzkie – co warto wiedzieć?

Dlaczego ekspedycja?

Ekspedycja” to żartobliwa nazwa rejsu z pomysłem, która przyjęła się u nas na stałe. Wszystkie te rejsy utrzymane są w wyprawowym klimacie odkrywania nowych zakątków na mapie. Choć są to wyprawy bardzo żeglarskie – bardzo dużo pływania i nieraz wymagające, długie przeloty – nie brakuje na nich dobrej zabawy. W „Ekspedycjach” biorą udział wprawieni żeglarze oraz osoby, które pierwszy raz w życiu widzą łódkę na oczy – każdy znajduje w Ekspedycji ducha przygody! Przeczytaj więcej w artykule Czym są rejsy typu „mazurskie ekspedycje”?

Jezioro Nidzkie ze swoją rozbudowaną linią brzegową, pełne tajemniczych zakamarków to idealny akwen, dla poszukiwaczy żeglarskich przygód.

Mazurskie Ekspedycje 2024:

Szczególne miejsca na trasie

Ruciane-Nida

Niewielkie miasteczko powstało z połączenia dwóch leśnych osad. Nida była wioską rybacką, a w Rucianym zajmowano się głównie lasem. Pod koniec XIX wieku linia kolejowa i szlak wodny do Mikołajek zapoczątkowały turystyczny rozwój Rucianego.

Port „Pod Dębem”

Przystań jest zwycięzcą w konkursach miesięcznika „Żagle” na „Najsympatyczniejszą Przystań w Polsce”. Położona wśród naturalnej zieleni Mazurskiego Parku Krajobrazowego, co roku otrzymuje 5 gwiazdek w rankingu przystani.

Wyspy na jeziorze Nidzkim

Na jeziorze Nidzkim jest aż sześć wysp, przy których można zacumować. Są to malownicze, blisko sąsiadujące ze sobą wysepki, które leżą w północnej części jeziora. Przy największej z nich, nazywanej Królewski Ostrów, na noc może zatrzymać się kilka jachtów.

Zatoka Seksty jezioro Śniardwy Binduga Port

Bindugi

Przed wieloma laty ścinane w lasach drewno transportowano drogą wodną. Bindugi były miejscami, gdzie gromadzono pnie drzew i opuszczano je na wodę. Formowane były w tratwy, które potem holowniki ciągnęły do najbliższego tartaku. Dziś są świetnymi miejscami do przybicia do brzegu. Na jeziorze Nidzkim jest ich bardzo wiele.

Leśniczówka Pranie

Zbudowana około 1880 r., położona tuż nad jeziorem Nidzkim, znana jest dzięki częstym pobytom w niej poety Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, który przyjeżdżał tu z Warszawy przez kolejne trzy lata, od roku 1950. Podobno Gałczyński chciał zamieszkać na stałe w okolicy jeziora Nidzkiego. Obecnie w Praniu istnieje Muzeum Gałczyńskiego.

Ekspedycja Nidzkie 2020 - rejs na nieznanych wodach - RELACJA

Zatoka Zamordeje Małe

Jest to jedno z najbardziej wyjątkowych miejsc na całych Mazurach. Długa na dwa kilometry wąska zatoka o bardzo dziwnym kształcie. U stóp olbrzymich sosen i brzóz porastających strome zbocza jest dużo wygodnych miejsc do zacumowania. Niektórzy uznają tą zatokę za najpiękniejszą na szlaku WJM.

Cypel Zamordejski

W południowej zatoce, przedzielonej Cyplem Zamordejskim, wiatr wpada w pułapkę leśnych ścian i kręci jak chce! Dalej otwiera się przed nami kolejna duża płaszczyzna wodna, ciągnąca się trzy kilometry na wschód. Szerokość jeziora dochodzi tu zaledwie do 1000 metrów.

Jezioro NidzkieJaśkowo

Maleńka mazurska wieś leżąca na samym końcu żeglarskiego szlaku – w najdalszej zatoce jeziora Nidzkiego. Dociera tu bardzo niewiele jachtów ze względu na wąski i płytki przesmyk łączący zatokę z resztą jeziora.

Przeprawa kajakowa na jezioro Wiartel

Jeśli wystarczy nam czasu i sił – oraz przy odrobinie szczęścia – w trakcie wypoczynku w Jaśkowie możemy spróbować wybrać się na kajakową przeprawę na jezioro Wiartel – leży ono już poza szlakiem, praktycznie „poza mapą”. Długa zatoka jeziora sięga prawie 4 km na północ…

Program rejsu*

Sobota 25.05

  • Zbiórka uczestników w porcie OW „Wodnik” w Rucianym-Nida o godzinie 17:00.
  • Zakwaterowanie na jachtach.
  • Przepłynięcie do przystani Pod Dębem. Zaopatrzenie.
  • Ognisko integracyjne.

Niedziela 26.05

  • Żegluga na południe – postój w porcie Krzyże.
  • Krzyże – Zatoka Zamordejska.
  • Cumowanie na noc do dzikiego brzegu.

Poniedziałek 27.05

  • Dalsza żegluga na południe.
  • Miejsce cumowania – nieznane.

Wtorek 28.05

  • Przeprawa do Jaśkowa.
  • Wypoczynek w ostatniej przystani na Szlaku.
  • Możliwa wyprawa kajakowa na jezioro Wiartel.

Środa 29.05

  • Powrót na północ.
  • Jaśkowo – Zatoka Karwica.

Czwartek 30.05

  • Dzień rezerwowy – na nieprzewidziane zdarzenia i zmiany trasy.

Piątek 31.05

  • Powrót do Rucianego-Nida.

Sobota 01.06

  • Klar jachtów.
  • Wykwaterowanie z jachtów do godziny 10:00.

*Program jest wyłącznie orientacyjny – może ulec zmianom ze względów organizacyjnych, preferencji załóg oraz warunków pogodowych, niemniej będziemy starali się zrealizować go w pełni i dotrzeć we wszystkie zaplanowane miejsca.

Co jeszcze może pojawić się w programie?

Nie chcemy wyprzedać faktów ani obiecywać za dużo, ale z doświadczenia wiemy, że na żeglarskich wyprawach można przeżyć więcej przygód niż przewidziano w planie…

Dlatego uprzedzamy, że na trasie ekspedycji mogą pojawić się atrakcje takie jak:

  • Zupełnie nieznane nam dotąd przystanie i dzikie miejsca do cumowania.
  • Ponadprogramowe ogniska z szantami, których dotąd nie słyszeliście.
  • Niezwykłe spotkania i nowe, ciekawe znajomości…
  • Kurs rozpalania ognia, budowy szałasu i kuchni ekspedycyjnej.
  • Burze, wichury, awarie, pływanie w kamizelkach i inne żeglarskie wyzwania lub… brak wiatru i nuda na pokładzie (to też jest żeglarstwo:)
  • Nauka umiejętności żeglarskich, których nie obejmują standardowe kursy na patent, dużo czasu za sterem pod okiem naszych instruktorów.
  • Wyprawy kajakowe lub rowerowe żeby dotrzeć tam gdzie jacht nie wpłynie…

cumowanie na dziko zamordeje małe

Nasze jachty zacumowane do dzikiego brzegu podczas naszej pierwszej wyprawy na jezioro Nidzkie – Na Krańcu Świata (2018).

Oferta na sezon żeglarski 2024 już w pełni gotowa. Zapisz się już dziś gwarantując sobie NAJLEPSZĄ cenę! Odbierz 10% zniżki First Minute przy rezerwacji do 03.12.2023!

Co zawiera cena żeglarskiej ekspedycji?

  • Zakwaterowanie na jachtach – płyniemy na jachcie typu Tango 780 lub Tango 730 (!) lub inne podobnego rozmiaru i standardów.
  • Opłaty portowe i paliwowe.
  • Organizację ogniska wraz z zaopatrzeniem.
  • Opiekę Organizatora Turystyki.
  • Opiekę doświadczonej kadry instruktorskiej.
  • Ubezpieczenie NNW.

Uwaga!kuchnia żeglarska

Wyżywienie nie jest uwzględnione w cenie. Załoga składa się na kasę pokładową, z której kupowane jest zaopatrzenie dla całej załogi i sternika. Sternicy podpowiedzą jakie produkty najlepiej wybrać. Dowiedz się więcej o zaopatrzeniu na rejsie.

Sprzątanie jachtów nie jest uwzględnione w cenie – usługa taka jest trudno dostępna w zakresie małych jachtów, w szczególności w Rucianym. Obowiązuje tradycyjny klar jachtów po zakończonym rejsie.

Jak to wygląda w praktyce?

Spotykamy się wszyscy w sobotę w porcie i zakwaterowujemy się na jachtach. Na nich mieszkamy całe osiem dni, na nich też śpimy i przygotowujemy posiłki.

Następnego dnia wypływamy z portu i nocujemy w innym miejscu. Zwykle nie jesteśmy na wodzie bez przerwy dłużej niż cztery godziny.

Na obiady spływamy do lądu. W portach znajdują się sanitariaty i prysznice (koszt za jeden prysznic to ok.12-15 zł). Na tym rejsie rzadko będziemy zatrzymywali się na noc w portach – zwykle tylko na przerwę obiadową.

Jeśli warunki pozwolą, będziemy cumowali przy brzegu i spędzali noce poza cywilizacją, kiedy tylko będzie to możliwe. W końcu to retro-rejs.

Na naszych rejsach:

Czytaj więcej w artykule Cumowanie na dziko [PORADNIK].

Ognisko w plenerze podczas jednej z naszych wypraw.

Kogo zapraszamy?

Zapraszamy wszystkich ciekawych nowych przygód – nie ma znaczenia czy pływasz od lat czy będzie to Twój debiut na wodzie. Nasi sternicy wprowadzą Cię w tajniki żeglarstwa i zadbają o Twoje bezpieczeństwo. Nie potrzebujesz żadnego doświadczenia żeglarskiego, żeby wyruszyć z nami.

Jedynym warunkiem jest ukończenie 17 lat. Zawsze układamy załogi pod względem wieku. Zwykle na Ekspedycjach płynie z nami 4-5 załóg w różnych grupach wiekowych – od „studenckiej” do 50+.

Jeżeli myślisz o samodzielnym prowadzeniu jachtów w przyszłości, ten rejs na pewno dostarczy Ci wielu cennych doświadczeń – wszyscy nasi sternicy są instruktorami żeglarstwa i aktywnymi szkoleniowcami z uprawnieniami Nauczyciela Żeglowania, Młodszego Instruktora Żeglarstwa lub Instruktora Żeglarstwa PZŻ. Sprawimy, że każdy przeżyje niezapomnianą przygodę, a takich ludzi jak pod żaglami nie spotkasz nigdzie indziej!

Czytaj więcej w artykule Żeglarstwo łączy ludzi.

ekspedycje-zeglarskie

Załogi Ekspedycji Wrota Mazur (2018 r.). Był to jeden z najdłuższych naszych rejsów po Mazurach. 

Jeśli się wahasz czy płynąć z nami – zobacz relacje z minionych Ekspedycji

Jak wyglądają nasze jachty?

Deja Vu – pierwszy jacht PuntoVita Tango 730 (fot. 2009 r.)Ze względu na specyfikę akwenu na ten rejs wyruszymy małymi jachtami. Planujemy, że będą to głównie Tango 780 i Tango 730 lub inne podobnego rozmiaru i standardów.

Modele te królowały na Mazurach jakieś 10 lat temu, obecnie są już nieco archaiczne i nie zapewniają warunków tak komfortowych, jak np. popularne dzisiaj Antile. Jednak mają pewne zalety, które na Jeziorze Nidzkim dadzą nam przewagę nad innymi jachtami.

Są lekkie i płytko zanurzone, mając przy tym stosunkowo dużą powierzchnię żagli – na tych jachtach będziemy mogli wykorzystać każdy, nawet najmniejszy podmuch wiatru, co jest bardzo cenne na akwenie z zakazem ruchu na silniku. Dopłyniemy do każdego brzegu – stradowanie tymi jachtami jest bardzo łatwe, a na Nidzkim jachty cumują głównie na dzikich bindugach.

Słowem: na Tangu można dotrzeć tam, gdzie wiele nowocześniejszych jachtów nie jest w stanie dopłynąć bez uruchamiania silnika. A my planujemy dotrzeć na sam koniec szlaku żeglarskiego na Mazurach za pomocą żagli!

Tango 780

  • długość kadłuba: 780 cm
  • szerokość maksymalna: 270 cm
  • zanurzenie minimalne: 30 cm
  • zanurzenie maksymalne: 145 cm
  • waga całkowita: 1,8 tony (w tym balast 0,3)
  • liczba koi:    4-6
  • maksymalna liczba załogi: 6
  • powierzchnia żagli: 28 m2 (grot 18 + fok 10 m2)

tango 780

Klasyczne Tango 780 Sport. Idealny jacht dla 4-osobowej załogi, łatwy w prowadzeniu i obsłudze. Płytkie zanurzenie jest dużą zaletą przy cumowaniu do dzikiego brzegu.

Historia jachtów Tango…

tango-780-sportTango 780 Sport to jeden z kilkudziesięciu jachtów zaprojektowanych przez Andrzeja Skrzata – jednego z najbardziej znanych polskich projektantów jachtowych. Jednostka zaprojektowana w 1988 roku (sic!).

Model ten przez kolejne lata stopniowo zyskiwał popularność – na początku lat ’90 był to jacht bardzo komfortowy i niezwykle szybki, a przede wszystkim ogromny jak na polskie śródlądzie.

Jacht ten określano, jako turystyczno-regatowy. Na początku XXI w. Tanga – w różnych wariantach – zdominowały mazurskie wody. Andrzej Skrzat zaprojektował ich całą serię.

Więcej na temat tego jachtu piszemy w artykule: Jacht Tango 780. Mazurski klasyk.

Życie na pokładzie Tanga…zycie-na-pokladzie-tanga

Co do zabudowy wnętrza – nigdy nie widzieliśmy dwóch takich samych… Tak najczęściej wyglądają standardowe układy koi na jachtach Tango. Każde jest ciasne, ale przytulne. Przy zgłoszeniu możesz wskazać preferowany jacht oraz miejsce na nim – postaramy się zrealizować Twoje życzenie w miarę posiadanych miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń, dlatego zachęcamy do grupowych rezerwacji. Maksymalna liczba załogi na tym rejsie to 4 osoby. W przypadku zgłoszenia grupy liczącej więcej niż 4 osoby, należy liczyć się z możliwością zakwaterowaniem na dwóch jachtach.

Życie na pokładzie takiego jachtu jest niewątpliwą przygodą – na takich jachtach szkoliliśmy na patent żeglarski w latach 2009 – 2013. Później pojawiły się Twistery 800 a w kolejnych latach Antile, które stanowią już zupełnie inny standard mieszkania. Na Tangu będzie ciasno i przytulnie, dlatego zabieramy tylko 4 osoby załogi na każdy pokład. Nie ukrywamy jednak, że przemierzanie małymi jachtami dzikiego jeziora (praktycznie bez portów) jest wymagającą wyprawą w dawnym stylu, dlatego szczególnie zapraszamy ludzi z „ekspedycyjnym zacięciem”.

6-osob-na-pokladzie-tanga

2010 r.: 2 tygodnie szkolenia w 6 osób na pokładzie 780 -tki! To były czasy! 

A jeśli nie Tango… to co?

Jachty te obecnie są trudno dostępne – nie zostało ich na Mazurach tak wiele, jak było ich przed dziesięcioma laty. Dlatego możliwe jest, że nie wszystkie jachty w ekspedycyjnej flocie będą Tangami.

Alternatywę stanowią jachty takie jak Sasanka 660, Sasanka 700, Sportina 25 czy Corvette 650 – oczywiście wszystkie projektu mistrza Tanga, Andrzeja Skrzata.


Oferta na sezon żeglarski 2024 już w pełni gotowa. Zapisz się już dziś gwarantując sobie NAJLEPSZĄ cenę! Odbierz 10% zniżki First Minute przy rezerwacji do 03.12.2023!

Zapytaj o szczegóły:

Opcje dodatkowe

Podręcznik żeglarski – materiały szkoleniowe Szkoły Żeglarstwa PuntoVita!

Kompletny i nowoczesny podręcznik przygotowany specjalnie z myślą o  naszym szkoleniu. Zawiera 100 stron z kolorowymi ilustracjami, które po kolei prowadzą przez wszystkie działy wiedzy niezbędnej żeglarzowi: budowę jachtu, ratownictwo, teorię żeglowania, meteorologię, locję i przepisy. Posiada on miejsce na notatki, które możesz robić podczas zajęć teoretycznych na kursie żeglarskim.

Nie znajdziesz tutaj ani jednego zbędnego zdania czy rysunku – możesz polegać na tym podręczniku w 100%. Zawiera ćwiczenia praktyczne i przykładowe pytania egzaminacyjne – nie musisz kupować żadnej innej książki do nauki! W ten sposób stworzysz spersonalizowany podręcznik i doskonałą, praktyczną pamiątkę z rejsu!

Autorzy: Barbara Zaczek, Krzysztof Osóbka.

Koszt materiałów szkoleniowych: 45 zł

Książeczka żeglarska

Książeczka żeglarska pozwala w jednym miejscu zapisywać informacje o zdobytych uprawnieniach, zrealizowanych kursach, doświadczeniu i stażu zarówno na wodach śródlądowych jak i morskich. Jest też piękną pamiątką z żeglarskich przygód. Z biegiem czasu zapełnia się rozmaitymi wpisami i pieczątkami z rejsów, które nigdy nie zostaną zapomniane.

Koszt książeczki żeglarskiej: 20 zł

Zajęcia doszkalającePantograf jachtu - co to za urządzenia i do czego służy?

Na życzenie uczestników możemy zorganizować praktyczne zajęcia doszkalające z manewrowania jachtem pod żaglami, składania i stawiania masztu, manewrowania w porcie oraz cumowania na dziko. Wszyscy nasi sternicy są instruktorami i mają doświadczenie szkoleniowe. Jesteśmy Szkołą Żeglarstwa i uwielbiamy uczyć – szerzenie dobrej praktyki żeglarskiej to jedna z naszych misji.

Koszt udziału w zajęciach doszkalających: 0 zł (zero) – zakres i ilość czasu poświęconego na ten cel ustalany jest z załogą indywidualnie.

Kto zaprasza?

Krzysztof Osóbka – Instruktor Żeglarstwa PZŻ związany ze Szkołą Żeglarstwa PuntoVita od 10 lat. Na początku jako Młodszy Instruktor, a od 2013 r. jako KWŻ dzieli się swoją pasją do żeglarstwa. 40 turnusów szkoleniowych w tym 31 jako kierownik. Łącznie z innymi rejsami spędził na mazurskich wodach ponad 700 dni.

Choć zna Mazury jak mało kto, Kraina Wielkich Jezior nie przestaje go fascynować. Ciągle poszukuje nowych pomysłów na żeglarskie wyprawy. Jachtowy Sternik Morski PZŻ, Motorowodny Sternik Morski PZMiNW, Instruktor Żeglarstwa PZŻ oraz Instruktor Motorowodny PZMiNW.

Główny pomysłodawca i twórca Mazurskich Ekspedycji oraz rejsów dla młodzieży Pierwsza Fala.

Dlaczego zapraszamy?

Zwykle turystyczne rejsy odwiedzające ciągle te same miejsca to dla nas za mało! Chcemy pokazać Wam Mazury takimi, jakimi je sami widzimy – mikroświatem, który można odkrywać wciąż na nowo. Ponadto zależy nam na tym, abyście z naszych rejsów wynosili jak najwięcej doświadczeń, żeglarskich umiejętności oraz wspaniałych wspomnień. Dlatego tym razem chcemy zabrać Was w zupełnie inne rejony Szlaku i ukazać Wam dawnego ducha Krainy Wielkich Jezior. Wierzymy, że odnajdziemy go właśnie na Jeziorze Nidzkim – na nieznanych wodach.

Co koniecznie zabrać?

Pogoda drugiej połowie sierpnia bywa kapryśna, dlatego poniżej znajduje się lista rzeczy niezbędnych do zabrania na majówkę pod żaglami:

  • Ciepły śpiwór
  • Nieprzemakalna kurtka i spodnie
  • Kalosze (z białą, nierobiącą śladów podeszwą)
  • Czapka i szalik
  • Ciepłe ubrania – sweter/bluza/odzież termiczna
  • Kilka par grubych skarpet

Zobacz więcej informacji w dziale ekwipunek żeglarski. Polecamy też artykuł na blogu Jakie buty na jacht najlepiej wybrać?

Rezerwacje i rabaty

Żeglarska wyprawa na Jezioro Nidzkie – czerwcówka (Boże Ciało)

Termin: 25.05 – 01.06.2024 – 8 dni

  • cena: 990 zł/os. 
  • First Minute – 10% rabatu
  • stali klienci – 5% rabatu
  • grupy od 3 osób – 5% rabatu
  • stali klienci + grupy od 3 osób – 10% rabatu

Zniżki można łączyć – maksymalna suma zniżek to -10%! Zniżki dostępne są po przejściu do formularza rejestracji

Oferta na sezon żeglarski 2024 już w pełni gotowa. Zapisz się już dziś gwarantując sobie NAJLEPSZĄ cenę! Odbierz 10% zniżki First Minute przy rezerwacji do 03.12.2023!

Zgłoszenia i wpłaty:

  • Michał Stępka
  • Telefon.: 501 177 487
  • E-mail: michal@puntovita.pl

Szczegóły wyprawy:

  • Krzysztof Osóbka
  • Telefon.: 782 667 073
  • E-mail: krzysztof@puntovita.pl

Film żeglarski – Ekspedycja Jezioro Nidzkie 2020 – zapraszamy:

Zobacz film na YouTube

Print Friendly, PDF & Email